Skanska bygger om gata och renoverar fastigheter i centrala Oslo för 347 miljoner kronor

Skanska har skrivit kontrakt med Storebrand Eiendom om att bygga om en del av Ruseløkkveien och renovera intilliggande fastigheter och parkeringshus i centrala Oslo, Norge. Kontraktet är värt totalt NOK 320 M, cirka 347 miljoner kronor, vilket inkluderas i orderingången för Skanska Norge för tredje kvartalet 2014.

I detta projekt kommer den aktuella delen av Ruseløkkveien byggas om från trafikerad gata till gågata. Totalt omfattar projektet cirka 25 000 kvadratmeter.

Arbetet inleddes i augusti 2014 och beräknas vara färdigställt under sommaren 2016.

Skanska Norge är inriktat på bygg- och anläggningsverksamhet. Enheten har cirka 4 500 medarbetare. Skanska Norge hade 2013 intäkter på 14,3 miljarder kronor. I Norge är Skanska även verksamt inom utveckling av bostäder, kommersiella fastigheter och projekt i offentlig-privat samverkan, OPS.

För ytterligare information, kontakta:

Pål P Syse, kommunikationsdirektör, Skanska Norge, tel +47 98 21 00 01

Edvard Lind, presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 08

Direktlinje för media, tel 010-448 88 99

Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.com

Informationen är sådan som Skanska AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden.

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Baserat på bolagets globala miljökunnande siktar Skanska på att bli kundernas första val när det gäller gröna projekt. Koncernen har idag 57 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa, USA och Latinamerika. Omsättningen år 2013 uppgick till 136 miljarder kronor.