Skanska bygger om på Garnisonsområdet i Linköping för 165 miljoner kronor

Skanska bygger om på Garnisonsområdet i Linköping för 165 miljoner kronor Skanska gör om- och tillbyggnader av f d A1 på Garnisonsområdet i Linköping åt fastighetsbolaget Vasallen AB. Projektet värderas till totalt ca 340 miljoner kronor. Skanska har fått byggentreprenaden, som är värd 165 miljoner kronor. Projektet omfattar ca 40 000 kvm, varav 17 000 kvm är nyproduktion. Vasallen kommer att hyra ut de ny- och ombyggda lokalerna till polismyndigheten, åklagarmyndigheten och Statens Kriminaltekniska Laboratorium, SKL. - Det här är ett spännande och omfattande projekt. Både medarbetare från vårt Östergötlandskontor och vårt Örebrokontor kommer att vara engagerade i detta konsortium, kommenterar Claes Larsson, regionchef Skanska Hus Mellansverige. - Skanska visar här sin styrka genom att man med en bred lokal förankring kan bygga upp en stark projektorganisation för ett så stort projekt som detta är. Jag ser fram emot ett givande samarbete, kommenterar Reinar Johansson, projektchef Vasallen AB. - Vi startar projektet i december och i slutet av mars 2001 är det inflyttningsklart, säger Hans-Åke Johansson, distriktschef Skanska Hus i Östergötland. Stockholm, 1999-11-22 SKANSKA SVERIGE AB Information För ytterligare information kontakta: Hans-Åke Johansson, distriktschef Skanska Hus Östergötland tel 011-31 41 11 Reinar Johansson, projektchef Vasallen AB tel 019-17 50 84 Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/22/19991122BIT00310/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/22/19991122BIT00310/bit0002.pdf