Skanska bygger sjukhus i Detroit för ca 460 miljoner kronor, USD 61 miljoner

Skanska bygger sjukhus i Detroit för ca 460 miljoner kronor, USD 61 miljoner Skanska har fått uppdraget att leda utbyggnaden av ett sjukhus i Detroit, Michigan. Kontraktet är värt totalt USD 94 miljoner, ca 710 miljoner kronor, varav Skanska har 65 procent, motsvarande USD 61,1 miljoner, ca 460 miljoner kronor. Kontraktssumman inkluderas i orderingången för det tredje kvartalet 2004. Kund är ett av de regionalt ledande amerikanska bolagen inom hälso- och sjukvårdssektorn. Skanska USA Building har byggledningsansvaret för projektet som omfattar drygt 21.000 kvm nybyggnad och ca 5.500 kvm ombyggnad. Byggprojektet som genomförs i två etapper inleds med de nya delarna. Därefter ska befintliga lokaler renoveras och rustas upp. Hela projektet ska vara slutfört i december 2008. Skanska USA Building är ett ledande byggtjänsteföretag med verksamhet i hela USA inom byggande, byggledning, konstruktion och design/bygg. Kunderna representerar ett brett spektrum av amerikansk industri, inklusive läkemedel, hälsovård, utbildning, elektronik, infrastruktur, sport och underhållning. Bolaget, som är baserat i Parsippany, New Jersey, har ca 5.300 medarbetare. Skanska USA Buildings omsättning uppgick 2003 till 29 miljarder kronor, USD 3,7 miljarder. För ytterligare information, kontakta: Tom Crane, informationschef, Skanska USA Building, tel +1 973 394 9100 Anders Lilja, direktör, Investor Relations, Skanska AB, tel 08-753 88 01 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/26/20040826BIT20140/wkr0010.pdf PDF