Skanska bygger ut sjukhus i North Carolina för 672 miljoner kronor, USD 90 miljoner Skanska har fått uppdraget att bygga ut Cape Fear Valley Medical Center i Fayetteville, North Carolina, USA. Kontraktet är värt 672 miljoner kronor, USD 90 miljoner, och inkluderas i orderingången för det andra kvartalet 2004. Kund är Cape Fear Valley Health System. Utbyggnaden omfattar ca 27.800 kvm och kommer bland annat att innehålla en akutmottagning, ett hjärt- och kärlcentrum, en internsivvårdsenhet och en kirurgiavdelning. I projektet ingår också bygget av en parkeringsplats för 500 bilar och renovering av 4.600 kvm av det befintliga sjukhuset. Byggarbetena har inletts och beräknas vara avslutade under 2007. Skanska har tidigare färdigställt flera projekt på sjukhuset, bland annat ett cancercentrum. Skanska USA Building är ett ledande byggtjänsteföretag med verksamhet i hela USA inom byggande, byggledning, konstruktion och design/bygg. Kunderna representerar ett brett spektrum av amerikansk industri, inklusive läkemedel, hälsovård, utbildning, elektronik, infrastruktur, sport och underhållning. Bolaget är baserat i Parsippany, New Jersey, och har ca 5.300 medarbetare. Skanska USA Buildings omsättning 2003 uppgick till 29 miljarder kronor, USD 3,7 miljarder. För ytterligare information, kontakta: Peter Gimbe, informationsdirektör, Skanska AB, tel 08-753 88 38 Tom Crane, Senior Vice President, Corporate Communications, Skanska USA Building, tel +1 973 394 9100 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/23/20040723BIT20050/wkr0001.pdf PDF