Skanska byter logotyp och satsar på sitt varumärke

Skanska byter logotyp och satsar på sitt varumärke Skanska satsar på att få ett starkare och mer enhetligt varumärke. Med början idag kommer Skanska att använda en ny logotyp för koncernen och sina bolag. Förändringen kommer att ske gradvis och kommer att omfatta koncernens alla verksamheter i världen. "Vi ser idag hur våra kunder renodlar och fokuserar på sin kärnkompetens. De söker en heltäckande partner för sina byggrelaterade tjänster runt om i världen. Här vill vi i Skanska fylla en funktion" säger Claes Björk, Skanskas koncernchef. "Därför är det ett utmärkt läge att presentera oss med en gemensam och mer modern identitet." Skanska får idag mer och mer återkommande uppdrag från stora, globala koncerner. Denna trend med partnering och återkommande uppdrag förväntas även öka i framtiden. Arbetet att ta fram den nya logotypen har drivits i samarbete med Brindfors Enterprise IG. För ytterligare information, kontakta: Tor Krusell, chef Information och Marknadskommunikation Skanska AB, tel 08-753 87 47 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/10/20000309BIT00870/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/03/10/20000309BIT00870/bit0002.doc