Skanska får Florida-order värd 100 miljoner dollar, ca 860 miljoner kronor

Skanska får Florida-order värd 100 miljoner dollar, ca 860 miljoner kronor Skanskas amerikanska dotterbolag Beers har fått uppdraget att bygga ett fashionabelt kontors- och shoppingcenter i Tampa, Florida. Ordern är värd 100 miljoner dollar, ca 860 miljoner kronor. Kund är det New York-baserade fastighetsbolaget Bromley Companies. Centret med namnet Tampa Bay 1 omfattar 70.000 kvm kontor och en butiks- och restauranganläggning på drygt 31.000 kvm samt ett parkeringshus för 4.000 fordon. I uppdraget ingår dessutom att skapa en attraktiv utemiljö med promenadstråk och interaktiva fontäner. Tampa Bay 1 ska öppna i slutet av 2002. I Tampa bygger Beers i samarbete med Sordoni Skanska för närvarande shoppingcentret International Mall för 100 miljoner dollar. Beers bygger även WFLA/Tampa Tribune Media Center för 19 miljoner dollar och Shriner's Internationals huvudkontor för 12 miljoner dollar. Beers ingår i Skanska USA som 1999 omsatte 35 miljarder kronor och vid senaste årskiftet hade en orderstock på 67 miljarder kronor. För ytterligare information, kontakta: Marlene Nieman, informationschef, Beers Construction Company, tel +1 404- 659-1970 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00420/bit0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 40 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2017 uppgick till 161 miljarder kronor.