Skanska förstärker Corporate Finance och Investor Relations

Skanska förstärker Corporate Finance och Investor Relations Skanska fortsätter att utveckla sin verksamhet inom Corporate Finance och Investor Relations. Staffan Schéle, som hittills ansvarat för båda verksam-heterna, kommer i fortsättningen att ägna hela sin tid åt Corporate Finance. Peter Wallin har rekryterats som ansvarig för Investor Relations i Skanska. Han tillträder sin befattning i slutet av februari. Peter Wallin har en bred erfarenhet från såväl kapitalmarknaden som bygg- och fastighetsbranschen. Han kommer närmast från Hagströmer & Qviberg Fondkommission där han arbetat inom Corporate Finance och som aktieanalytiker inom bygg- och fastighetssektorn. Dessförinnan har Peter bl.a. arbetat på SEB/Trygg Hansa Kapitalförvaltning som aktieanalytiker/förvaltare och på fastighetsbolaget Balder (dåvarande Stadshypotek Fastigheter) som ekonomi- och finanschef. Stockholm den 28 januari 2000 Skanska AB Koncernstab Kommunikation För mer information kontakta: Anders Nyrén, Finansdirektör och vVDTel 08-753 86 32 Denna och tidigare pressinformation finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00610/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00610/bit0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 40 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2017 uppgick till 161 miljarder kronor.