Skanska har sålt samtliga sina aktier i SKF

Skanska har sålt samtliga sina aktier i SKF Skanska har idag sålt samtliga sina aktier i AB SKF. Försäljningen omfattar 9 870 000 aktier av serie A, motsvarande 8,7 procent av kapitalet och 17,7 procent av rösterna i SKF. Aktierna har sålts till ett pris av 202 kronor per aktie till ett antal institutionella investerare i Sverige och internationellt. Genom försäljningen gör Skanska en realisationsvinst om cirka 1 725 miljoner kronor. Danderyd den 27 januari 2000 SKANSKA AB Koncernstab Kommunikation För ytterligare information kontakta: Anders Nyrén, finansdirektör tel. 08-753 8800 Staffan Schéle, investor relations tel 08-753 88 00 Denna och tidigare pressinformation finns även på http://www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/27/20000127BIT00900/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/27/20000127BIT00900/bit0002.pdf