Skanska har sålt samtliga sina aktier i SKF

Skanska har sålt samtliga sina aktier i SKF Skanska har idag sålt samtliga sina aktier i AB SKF. Försäljningen omfattar 9 870 000 aktier av serie A, motsvarande 8,7 procent av kapitalet och 17,7 procent av rösterna i SKF. Aktierna har sålts till ett pris av 202 kronor per aktie till ett antal institutionella investerare i Sverige och internationellt. Genom försäljningen gör Skanska en realisationsvinst om cirka 1 725 miljoner kronor. Danderyd den 27 januari 2000 SKANSKA AB Koncernstab Kommunikation För ytterligare information kontakta: Anders Nyrén, finansdirektör tel. 08-753 8800 Staffan Schéle, investor relations tel 08-753 88 00 Denna och tidigare pressinformation finns även på http://www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/27/20000127BIT00900/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/27/20000127BIT00900/bit0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 40 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2017 uppgick till 161 miljarder kronor.