Skanska hyr ut och bygger nytt för Posten

Skanska hyr ut och bygger nytt för Posten Skanska Fastigheter Stockholm och Posten har tecknat hyresavtal för en ny paketsorteringsanläggning i Segeltorp i Huddinge. Hyresavtalet är 15- årigt och innebär att Posten totalt kommer att hyra 15.000 kvm. Posten har beslutat om förändringar av sin pakethantering i Stockholmsområdet. Förändringen innebär bland annat att paketverksamheten i Tomteboda avvecklas och flyttas till Segeltorp. Posten hyr redan idag en anläggning i Segeltorp på 6.000 kvm och det nya kontraktet innebär att de befintliga lokalerna byggs om och utökas med 9.000 kvm. -Det är roligt att kunna fortsätta och utveckla ett långsiktigt samarbete med Posten på denna fastighet, säger Anders Kupsu, VD för Skanska Fastigheter Stockholm AB. I dagsläget sorteras drygt 700.000 paket/månad i Segeltorpsterminalen. Efter tillbyggnaden kommer c:a 1.500.000 paket/månad att sorteras här. Till julklappsruschen i december 2004 ska anläggningen vara igång. -Vi är mycket glada över att nu kunna starta en omfattande ombyggnad av terminalen i Segeltorp, säger Bertil Nilsson, chef Posten Produktion. Våra paketterminaler i Stockholm har idag sorteringsmaskiner med gammal teknik och kapacitetsbrist. Genom att investera i nya maskiner och ombyggnad i Segeltorp kommer vi att få en modern och kostnadseffektiv paketsortering med mycket hög kvalitet, fortsätter Bertil Nilsson. För ytterligare information, kontakta: Anders Kupsu, VD, Skanska Fastigheter Stockholm AB, tel 08-504 361 85 eller 070-585 61 85. Ulf Ranhed, projektchef Skanska Fastigheter Stockholm AB, tel 08-504 350 21 eller 070-553 80 21. Carin Brånén, informationschef Skanska Projektutveckling Sverige AB, tel 08-504 350 38 eller 070-553 80 38. Bertil Nilsson, chef Posten Produktion, tel 08-781 19 74. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/04/20031104BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/04/20031104BIT00100/wkr0002.pdf