Skanska och Latour för diskussioner om försäljning av sina Piren-aktier

Skanska och Latour för diskussioner om försäljning av sina Piren-aktier OM Stockholmsbörsen har beslutat att tills vidare stoppa handeln med Pirens aktier. Börsstoppet beror på att de båda huvudägarna, Skanska och Latour, för diskussioner om en försäljning av sina respektive aktieinnehav i bolaget. Vidare information kommer att lämnas måndagen den 24 januari. Stockholm, 2000-01-18 Investment AB Latour Skanska AB För ytterligare information kontakta Mats Wäppling, chef Skanska Projektutveckling och Fastigheter, tel 08-753 80 00 Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/18/20000118BIT00420/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/18/20000118BIT00420/bit0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 40 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2017 uppgick till 161 miljarder kronor.