Skanska säljer Forstædernes Banks nya huvudkontor för 426 miljoner kronor

Skanska säljer Forstædernes Banks nya huvudkontor för 426 miljoner kronor Skanska säljer fastigheten Kalvebod Brygge 47 i Köpenhamn för 426 miljoner kronor. Köpare är FB Ejendomme A/S som utnyttjar en köpoption i tidigare ingånget hyresavtal för Forstædernes Banks nya huvudkontor på Kalvebod Brygge. Köparen tillträder fastigheten 1 november 2005 då likvid erlägges. Kalvebod Brygge 47 är en kontorsfastighet om 14.500 kvm varav 12.500 kvm kontor. Fastigheten som är under uppförande beräknas vara klar för inflyttning under fjärde kvartalet 2005. - Fastigheten är fullt uthyrd till Forstædernes Bank och försäljningen innebär en mycket god utvecklingsvinst för projektet, säger Nils Olof Nilsson, VD för Skanska Öresund som ingår i Skanska Projektutveckling Sverige. Skanska Projektutveckling Sverige arbetar med att initiera, utveckla, förvalta och sälja kommersiella fastighetsprojekt (kontor, logistik- och volymhandelsanläggningar). Tyngdpunkten finns i Stockholm, Göteborg och i Öresundsregionen. För ytterligare information, kontakta: Nils Olof Nilsson, VD, Skanska Öresund, tel 040-14 45 83 Peter Nymann, affärsutvecklingschef, Skanska Öresund, tel +45 44 77 99 95 Peter Gimbe, informationsdirektör, Skanska AB, tel 08-753 88 38 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/19/20040819BIT20560/wkr0001.pdf PDF