Skanska tecknar underhållskontrakt i Argentina värt 1,2 miljarder kronor

Skanska har tecknat kontrakt om underhållstjänster på oljefältet Cerro Dragón i Argentina. Kontraktet är värt cirka ARS 1,2 miljarder, cirka 1,2 miljarder kronor. Eftersom Skanska är på väg att lämna Latinamerika kommer ordern att bokas centralt i första kvartalet.

Kontraktet har vunnits av Skanskas drift- och underhållsverksamsamhet i Latinamerika. Kontraktet omfattar elektriska och mekaniska arbeten på utrustning och byggnader i Golfo, San Jorge, under en tre års period med option på två års förlängning.

Förra året annonserade Skanska att verksamheten i Latinamerika ska avvecklas. Skanska slutför pågående byggprojekt och bjuder inte på nya. Drift- och underhållsverksamheten ska avyttras.

För ytterligare information kontakta:

Edvard Lind, presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 08

Direktlinje för media, tel 010-448 88 99

Detta samt tidigare pressmeddelanden finns också på www.skanska.com .

Informationen är sådan som Skanska AB kan vara skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden.

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt I offentlig-privat samverkan. Baserat på bolagets globala miljökunnande siktar Skanska på att bli kundernas första val när det gäller Gröna projekt. Koncernen har idag 58 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa och USA. Omsättningen år 2014 uppgick till 145 miljarder kronor.