Skanskas niomånadersrapport januari-september 1999

Skanskas niomånadersrapport januari-september 1999 I Skanskas niomånadersrapport (svensk version) som publicerats idag har i tabellbilagorna över affärsområden (sid. 9-12) kolumnrubriken avseende 12 månaders rullande tal felaktigt angivits som perioden "jul-98-jun-99" i stället för det korrekta "okt-98-sep-99". Angivna belopp är korrekta. Korrigerade tabellbilagor bifogas detta pressmeddelande. Stockholm, 1999-11-04 SKANSKA AB Koncernstab Kommunikation Skanska Sverige omfattar Skanskas hus-, väg- och anläggningsbyggande i Sverige, koncernens byggrelaterade industriverksamheter med huvudmarknad i Sverige, samt projektexport avseende väg- och anläggningsbyggande. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/04/19991104BIT00750/bit0001.doc Hela meddelandet http://www.bit.se/bitonline/1999/11/04/19991104BIT00750/bit0002.pdf Hela meddelandet

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 40 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2017 uppgick till 161 miljarder kronor.