Skanskas nuvarande ledning för den polska verksamheten blir permanent

Skanskas nuvarande ledning för den polska verksamheten blir permanent Skanska har tidigare meddelat att nuvarande ledning för Polen- verksamheten varit temporär. Nu har Skanska emellertid nått en överenskommelse med Jan-Gunnar Glave, fram tills nu tillförordnad vd, som innebär att Jan-Gunnar Glave stannar som permanent vd i Polen. - Vi är mycket glada att Jan-Gunnar Glave vill fortsätta som vd för Skanska i Polen. Han har initierat och hittills lett det pågående omstruktureringsarbetet på ett utmärkt sätt och med Jan-Gunnar kvar, är vi övertygade om att detta arbete kommer att drivas vidare till en långsiktig och framgångsrik verksamhet i Polen, säger Keith Clarke vice vd i Skanska. - För ytterligare information, kontakta: Keith Clarke, vice vd Skanska AB, +44 1923 776 666 Jan-Gunnar Glave, vd Exbud Skanska, +48 22 653 82 24 Denna samt tidigare releaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/26/20020726BIT00100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/26/20020726BIT00100/wkr0002.pdf

Skanska är ett av världens ledande bygg- och projektutvecklingsföretag, fokuserat på utvalda hemmamarknader i Norden, Europa och USA. Med stöd av globala trender i urbanisering och demografi samt genom att gå i spetsen för hållbarhet, erbjuder Skanska konkurrenskraftiga lösningar i enkla såväl som de mest komplexa uppdragen, vilket hjälper både kunder och samhället att skapa en hållbar framtid. Koncernen har cirka 40 000 medarbetare. Koncernens omsättning år 2017 uppgick till 161 miljarder kronor.