Uppdatering: Årsstämma i Skanska AB

Som tidigare meddelats har Skanska AB (publ) kallat till årsstämma torsdagen den 9 april 2015 kl 16.00 vid Waterfront Congress Centre, Nils Ericsons Plan 4, Stockholm.

I anslutning till stämman bjuder Skanska in till ett seminarium om hur företaget jobbar med etik. Seminariet leds av Lars Björklund, Vice President Ethics, och kommunikationsdirektör Katarina Grönwall. Seminariet som är öppet börjar kl 14.00 och hålls i lokal C4 på Waterfront Congress Centre.

Inregistrering till stämman sker från kl 15.00. Innan stämman bjuds på kaffe och kaka.

För ytterligare information, kontakta:

Edvard Lind, Presschef, Skanska AB, tel 010-448 88 08

Denna samt tidigare releaser finns på www.skanska.com/media/pressmeddelanden

Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Baserat på bolagets globala miljökunnande siktar Skanska på att bli kundernas första val när det gäller Gröna projekt. Koncernen har idag 58 000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa och Nordamerika. Omsättningen år 2014 uppgick till 145 miljarder kronor.