Utdelning från Järnbron skattepliktig enligt dom i Regeringsrätten

Utdelning från Järnbron skattepliktig enligt dom i Regeringsrätten Den utdelning som Järnbron AB 1987 genomförde till Skåne-Gripen AB och som bolaget behandlade som skattefri är skattepliktig enligt Regeringsrättens dom av den 28 februari 2000. Skattemålet pågick när Skanska 1996 förvärvade Skåne-Gripen. Domen innebär att skatt plus ränta, totalt ca 350 miljoner kronor, ska betalas. Skanska har redan reserverat detta belopp, varför koncernens resultat ej kommer att påverkas. Stockholm 2000-03-01 SKANSKA AB Koncernstab Kommunikation För ytterligare information kontakta: Jan Bengtsson, controller Skanska Europa, tel 040 - 14 41 58 Denna och tidigare pressreleaser finns även på www.skanska.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/01/20000301BIT00250/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/2000/03/01/20000301BIT00250/bit0002.doc