Välkommen till första pressvisningen av det smarta hemmet!

Dag: Torsdag den 3 december.

Tid: 10:00.

Plats: Skebos testlägenhet, Skeppargatan 8, Skellefteå.

Skebo och Skellefteå Kraft erbjuder idag en bra och stabil infrastruktur med bredbandsuppkoppling till nästan alla lägenheter i Skellefteå. Idag används bredband i hemmet mestadels till nöje såsom tv och datorer, men det finns en stor potential att nyttja bredbandsnätet till fler funktioner för ”smarta hem”.

En sådan världsunik lösning utvecklas nu inom ramen för projektet ”Hållbara öppna lösningar för det smarta hemmet” under ledning av forskningsinstitutet Swedish ICT.

Torsdag den 3 december blir Skellefteå först i Sverige med att visa upp en öppen lösning för det ”smarta hemmet” i praktiken, en gemensam plattform för tjänster inom komfort, trygghet och energi.

Samtidigt söker Skebo 20 hyresgäster som är villiga att testa tekniken, som ska skapa ett tryggare och mer funktionellt hem samt en hållbar energianvändning.

Anmälan senast 1 december till:
Anna Ersson, marknadschef, Skebo
anna.ersson@skebo.com

Skeppargatan 8, 931 30 Skellefteå, tel +46 910-73 65 00, info@skebo.com , skebo.se

Om oss

Skebo är Skellefteås största fastighetsbolag som äger och förvaltar ca 5 000 lägenheter och ett antal lokaler. Vi har hyreslägenheter i flerfamiljshus, radhus, småhus, studentbostäder samt vård- och omsorgsboenden. Vi arbetar för stadens och kommunens utveckling och ligger i toppen vad gäller kundnöjdhet i landet. Vårt mål är att ge varje hyresgäst som kommer till oss möjligheten att flytta in och från första stund börja trivas i sitt drömhem. ”Längta hem” är vår devis som alltid sätter kunden först. Vi verkar för hyresgästinflytande och delaktighet där trivsel, trygghet och goda relationer är i fokus. www.skebo.se