Aero and Steel Ny division inom SKF

Aero and Steel Ny division inom SKF SKF-koncernen bildar en ny division, Aero and Steel Division, från 1 januari, 2002. Kaj Thorén har utnämnts till direktör och blir även medlem av SKF Executive Committee. Den nya divisionen omfattar Aeroengine Bearings, Airframe Components, CR Aerospace, Ovako Steel samt Forgings and Rings. Tore Bertilsson, för närvarande finansdirektör, övertar även ansvaret för Business Development and Purchasing. Samtidigt organiseras affärsverksamheten med tätningar i enlighet med koncernens kundinriktade organisation och verksamheterna överförs till andra divisioner enligt följande: CR Americas, CR Asia och CR Automotive Europe blir del av Automotive Division. CR Industrial Europe går in i Industrial Division. Bearing Seals med RFT Italy, RFT Bethlehem och CR India förs över Electrical Division. Göteborg den 19 december, 2001 Aktiebolaget SKF (publ.) För ytterligare information, kontakta: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tfn 031 337 1541, e-post: Lars.G.Malmer@skf.com Aktiebolaget SKF, 415 50 Göteborg, tfn. 031 337 1000, fax 031 337 2832, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/19/20011219BIT00920/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/19/20011219BIT00920/bit0001.pdf