Gunilla Nilsson ny VD för SKF Sverige AB

Göteborg, Sverige, 04 december 2013: Gunilla Nilsson har utsetts till ny VD för SKF Sverige. Gunilla Nilsson tillträder sin nya tjänst från och med den 1 januari 2014 och kommer i sin roll som VD att rapportera till Rakesh Makhija, President, SKF Industrial Market, Strategic Industries. Hon efterträder Eva Karlsson som lämnar SKF för att bli VD och koncernchef Armatec ett företag i Ernströmsgruppen.

Gunilla Nilsson började arbeta för SKF 1980 och har haft ett antal ledande befattningar inom företaget, för närvarande är hon Finance Director för SKF USA. Gunilla är 56 år och har en Internationell Ekonom examen från Göteborgs Universitet

Press Relations: Ingalill Östman,  46 31-337 3260, mobile: 46 706-973260, ingalill.ostman@skf.com
Investor Relations: Marita Björk, 46 31-337 1994, mobile: 46 705-181994, marita.bjork@skf.com

SKF är en av världens ledande leverantörer av rullningslager, tätningar, mekatronik, service och smörjsystem. Serviceerbjudandet omfattar tjänster såsom teknisk support, underhållsservice, tillståndsövervakning, tekniska konsulttjänster och utbildning. SKF är representerat i fler än 130 länder och har återförsäljare på cirka 15 000 platser världen över. Försäljningen 2012 uppgick till 64 575 miljoner kronor och antalet anställda var 46 775. www.skf.com.