Ny vice verkställande direktör i SKF

Ny vice verkställande direktör i SKF Tom Johnstone, chef för SKF-koncernens Automotive Division, har utsetts till vice verkställande direktör i AB SKF fr o m den 1 juli 1999. Han tar dessutom över ansvaret för Seals Division, koncernens tätningsverksamhet, som till tre fjärdedelar är bilrelaterad. Sten Malmström, för närvarande chef för Seals Division, har utsetts till verkställande direktör för koncernens amerikanska dotterbolag SKF USA Inc. fr o m den 1 juli 1999. Han efterträder Krister Peil, också vice verkställande direktör i AB SKF, som går i pension. Koncernstaben Group Sourcing, omfattande verksamheterna Purchasing, IT Services och Logistics Services, upphör i och med att Hans-Göran Persson vid halvårsskiftet lämnar koncernen för annan verksamhet. Purchasing överförs till Kaj Thorén, Group Business Development, Logistics Services till Phil Knights, Service Division och IT Services underställs Gunnar Gremlin, vice verkställande direktör i AB SKF. Göteborg den 10 maj 1999 Aktiebolaget SKF Ytterligare upplysningar lämnas av: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tfn 031-3371541, e-post: Lars.G.Malmer@skf.com Aktiebolaget SKF, 415 50 Göteborg, tfn 031-3371000, fax: 031-3372832, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/10/19990510BIT00250/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/10/19990510BIT00250/bit0002.pdf