Omklassificering i specifikation till nettokassaflöde från investeringsaktiviteter i SKFs Bokslutskommuniké 2016

Göteborg, 6 februari 2017:

SKF meddelar en omklassificering mellan raderna i specifikationen till "Nettokassaflöde från investeringsaktiviteter” i SKFs Bokslutskommuniké 2016. Förändringarna avser sidan 11, under rubriken “Koncernens kassaflödesanalyser i sammandrag”.

Förändringen påverkar inte Nettokassaflödet från investeringsaktiviteter, vilket fortfarande uppgår till -751 Mkr för Okt-Dec 2016 och 567 Mkr för Jan-Dec 2016.

Följande rader påverkas av omklassificeringen:

Som
publicerat
Okt-Dec

Om-
klassificerat
Okt-Dec

Som
publicerat
Jan-Dec

Om-
klassificerat

Jan-Dec
2016

Investeringar i immateriella och materiella anläggningstillgångar, verksamheter och aktier -1 076 -693 -2 654 -2 271
Försäljning av materiella anläggningstillgångar, verksamheter och aktier 325 -58 3 221 2 838
Nettokassaflöde från investeringsaktiviteter -751 -751 567 567

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som AB SKF är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoner, för offentliggörande den 6 februari 2017 kl. 08:45 CET.

För ytterligare information:

Press Relations:
Theo Kjellberg, +46 31-337 6576; +46 725-776 576; theo.kjellberg@skf.com
Investor Relations:
Patrik Stenberg, +46 31-337 2104; +46 705-472 104; patrik.stenberg@skf.com

SKF är en av världens ledande leverantörer av rullningslager, tätningar, mekatronik, service och smörj-system. Serviceerbjudandet omfattar tjänster såsom teknisk support, underhållsservice, tillstånds-övervakning, tekniska konsulttjänster och utbildning. SKF är representerat i fler än 130 länder och har återförsäljare på cirka 17 000 platser världen över. Försäljningen 2015 uppgick till 75 997 miljoner kronor och antalet anställda var 46 635. www.skf.com

skf