SKF får prestigefyllt innovationspris av Ferrari Maserati Group

SKF får prestigefyllt innovationspris av Ferrari Maserati Group SKF hedrades för "en ständigt fortgående innovationsförmåga, med leverans av lager av högsta tänkbara standard för såväl tävlingsbilarna i Formel 1 som Ferrari och Maserati Grandturismo personbilar" vid den tredje, årliga prisceremonin "Podium Ferrari" som hölls i Maranello i Italien. Utmärkelsen "Ferrari Innovation Award" utdelas en gång om året och överräcktes av Ross Brawn , teknisk direktör, Scuderia Ferraris, Paolo Martinelli, teknisk chef för motortillverkningen, och Scuderia Ferrari- förarna Michael Schumacher och Rubens Barrichello till Riccardo Dell´Anna, SKF Automotive Division. SKF är officiell leverantör och teknisk samarbetspartner till Scuderia Ferrari, och ledande leverantör av lager och lagerrelaterade produkter till Ferrari Maserati-koncernens Grandturismo personbilar. SKFs samarbete med Ferrari startade 1947 och har fortsatt utan uppehåll sedan dess. Göteborg den 17 juli 2003 Aktiebolaget SKF (publ.) För ytterligare information, kontakta: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tel: 031 337 1541, e-post:Lars.G.Malmer@skf.com Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=28283 Aktiebolaget SKF, 415 50 Göteborg, tel: 031 337 1000, fax 031 337 2832, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/17/20030717BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/17/20030717BIT00140/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/17/20030717BIT00140/bild.html Pictures