SKF levererar lager till Volvos nya Sport Utility Vehicle

SKF levererar lager till Volvos nya Sport Utility Vehicle SKF har valts av Volvo Cars som Volvos huvudleverantör av lager till den nya Adventure Concept Car. Den nya modellen, som introducerades vid Detroit Motor Show tidigare i år, kommer att sättas i serieproduktion i början av 2002 som Volvos nya Sport Utility Vehicle. Under den nya Volvo-modellens livstid kommer SKF att leverera mer än 3,8 miljoner lager. Samtliga hjul är försedda med SKFs senaste serieproducerade lagerenheter, HBU3 med integrerade tätningar och de bakre lagerenheterna har dessutom integrerade ABS-givare. SKF-produkter kommer också att levereras till motorer och växellådor i den nya Volvobilen. Bredden på och antalet SKF-produkter i den nya Volvon speglar väl koncernens samlade utbud av produkter och ingenjörstjänster på denna synnerligen konkurrensutsatta globala marknad. SKF-koncernen är fordonsindustrins ledande leverantör av lager och intar också en stark ställning vad gäller tätningssystem för motorer, kraftöverföring och andra mekaniska komponenter. Göteborg den 11 oktober 2001 Aktiebolaget SKF (publ.) För ytterligare information, kontakta: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tel 031-337 15 41, e-post: Lars.G.Malmer@skf.com Aktiebolaget SKF, 415 50 Göteborg, tel 031-337 10 00, fax 031-337 28 32, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00370/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/11/20011011BIT00370/bit0002.pdf