SKF levererar lagerenhet till Cadillac STS-V

SKF har erhållit kontraktet för hjullagerenheterna på samtliga fyra hjul på nya Cadillac STS-V, årsmodell 2006.

SKF levererar sin nya lagerdesign X-Tracker, som förbättrar prestanda, kurvtagning och stabilitet, vilket är krav som ställs på dagens prestigebilar. X-Tracker är en asymmetrisk hjullagerenhet som består av ett tvåradigt vinkelkontaktkullager där den yttre lagerbanan har större diameter och innehåller fler kulor än den inre. Denna unika design ökar lagrets bärighet och livslängd. SKFs X-Tracker förbättrar även precisionen i fordonets stabiliseringssystem tack vare möjligheten till snabba inbromsningar vid en kurvtagning. X-Tracker tillverkas vid SKFs fabrik i Airasca, Italien. Göteborg den 12 oktober 2005 Aktiebolaget SKF (publ.) För ytterligare information, kontakta: PRESS: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tel: 031 3371541, e-post: lars.g.malmer@skf.com