SKF:s forskningscentrum först med ny kvalitetscertifiering

SKF:s forskningscentrum först med ny kvalitetscertifiering SKF Engineering & Research Centre i Nieuwegein i Holland har certifierats till den nya standarden ISO 9001:2000 av Lloyd´s Register Quality Assurance. Det här innebär att SKF är den första lagertillverkaren i världen som får sitt forskningslaboratorium individuellt certifierat enligt den nya standarden. Standarden ISO 9001 är en av tre avläggare av den grundläggande ISO 9000- serien av kvalitetsstandarder och beror på hur pass heltäckande ett företags kvalitetsledningssystem är. Den internationella ackrediteringssorganisationen fastställde en övergångsperiod på tre år, från december 2000, för företag som certifierats enligt den tidigare standarden från 1994 och som önskade uppnå den nya certifieringen. SKF:s forskningscentrum klarade detta på nio månader. SKF:s forskningscentrum var för övrigt också det första forskningslaboratoriet i lagerbranschen som blev certifierat enligt standarden av 1994. Göteborg den 5 december 2001 Aktiebolaget SKF (publ.) För ytterligare information, kontakta: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tfn 031 337 1541, e-post: Lars.G.Malmer@skf.com Aktiebolaget SKF, 415 50 Göteborg, tfn 031 337 1000, fax 031 337 2832, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/05/20011205BIT00300/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/05/20011205BIT00300/bit0002.pdf