SKF säljer fastighet i Stuttgart, Tyskland

SKF säljer fastighet i Stuttgart, Tyskland SKF har sålt den fastighet i Stuttgart i Tyskland som tidigare hyste textilmaskinverksamheten. Köparen är DIBAG Industriebau AG i München och försäljningspriset uppgår till 97 miljoner kronor. Vinsten som uppkommit vid försäljningen har avsatts för finansiering av omstruktureringar under året. Fastigheten består av kontors-, industri- och lagerlokaler och omfattar totalt 57,000 kvadratmeter. Över hälften av byggnaderna är uthyrda. Försäljningen är ett led i koncernens program att minska kapitalbindningen i företaget. Göteborg den 13 mars, 2002 Aktiebolaget SKF (publ.) För ytterligare information, kontakta: Lars G Malmer, SKF Group Communication, tfn 0705 37 15 41, e-post: Lars.G.Malmer@skf.com Marita Björk, Investor Relations, tfn 0705 18 19 94, e-post: Marita.Bjork@skf.com Aktiebolaget SKF, 415 50 Göteborg, tfn. 031 337 1000, fax 031 337 2832, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/13/20020313BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/03/13/20020313BIT00350/wkr0002.pdf