SKF stänger fabrik i Frankrike

SKF stänger fabrik i Frankrike SKF France avser att stänga kullagerfabriken i Thomery, nära Fontainebleau vid Seine et Marne. Fabriken har 206 anställda och en årsomsättning på närmare 200 Mkr. - Denna omstrukturering är nödvändig för att öka produktiviteten och därmed konkurrenskraften inom produktsortimentet små kullager och tunnsektionslager som för närvarande tillverkas vid Thomery-fabriken, säger Jean Tournoux, VD SKF France. Avsikten är att föra över de volymer som tillverkas i Thomery till andra SKF-fabriker, huvudsakligen i Frankrike. Kostnaderna för omstruktureringen kommer att täckas av de avskrivningar som kommer att tas i fjärde kvartalet, vilka meddelades i niomånadersrapporten i oktober i år. Göteborg den 12 november 2003 Aktiebolaget SKF (publ.) För ytterligare information, kontakta: PRESS: Lars G Malmer, SKF Group Communication, mobiltel: 0705-371541, e-post: Lars.G.Malmer@skf.com IR: Marita Björk, SKF Investor Relations, tel: 031 3371994, e-post: Marita.Bjork@SKF.com Aktiebolaget SKF, 415 50 Göteborg, tel: 031 337 1000, fax 031 337 2832, www.skf.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/12/20031112BIT00720/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/12/20031112BIT00720/wkr0002.pdf