• SKF/

SKF tilldelas priset ”Excellent Quality Supplier” av Hino Motors, ett företag inom Toyota Gruppen

Göteborg, 02 april 2014: SKF har tilldelats Excellent Quality Supplier award från Hino Motors, som är ett företag i Toyota gruppen. SKF får priset för att ha levererat utomordentligt god kvalitet under 2013 och uppnått målet ”noll kundklagomål. SKF har sedan 2011 ett nära samarbete med Hino, som är Japans ledande lastbilstillverkare.

”Vi är mycket glada och stolta över att få den här utmärkelsen från Hino. Vi började leverera koniska rullager till Hino under 2012 och det har varit en positiv utmaning för oss att lyckas möta deras höga krav på kvalitet. Vi är stolta över att kunna erbjuda Hino ingenjörskunskap som ger ännu effektivare lastbilar med högre prestanda och en lägre total ägandekostnad för lastbilägarna.”, säger Ulrich Selig, Director SKF Automotive i Asien.

”SKF är en av våra nyckelleverantörer. För att få det här priset måste leverantören ha stor kunskap inom områdena teknik och tillverkning och leverera hög prestanda och kvalitet.  SKFs kunskap och stora fokus på teknik ger Hino en stor fördel vid konstruktion av nya lastbilsmodeller. Vi har en stark partner i SKF och ser fram emot att växa tillsammans. säger Yasuhiko Ichinashi, vd för Hino Motors.

MEDIA HOTLINE:  tel: 46 31-337 2400

PRESS: Rebecca Janzon, Director, Press Relations,
tel: 46 31-337 3880, mobile: 46 727-173880, e-mail: rebecca.janzon@skf.com

INVESTOR RELATIONS: Marita Björk, Head of Investor Relations,