SKF tilldelas priset Årets leverantör 2011 av General Motors

SKF meddelade idag att SKF Sealing Solutions Korea Co., Ltd, har fått GMs pris Årets leverantör för tredje året i rad.

"Samarbetet, hängivenheten och engagemanget för att ständigt överträffa förväntningarna som vinnaren av priset Årets leverantör har visat prov på, är en viktig del av GMs framgångar under 2011", säger Bob Socia, vice vd Global Purchasing and Supply Chain. "Under 2012 kommer vi fortsätta att förbättra relationerna med våra leverantörer för att skapa en leveranskedja i världsklass, med fokus på kvalitet, kapacitetshantering och totalkostnader."

Tryggve Sthen, vd för SKF Automotive: "Det är med stor stolthet som SKF tar emot detta pris från GM. Det visar vår styrka när det gäller att leverera hög kundnöjdhet. Med tanke på att vi har samarbetat under lång tid känns det verkligen inspirerande att se att vi kan fortsätta att utvecklas och växa sida vid sida."

"Vi arbetar mycket målinriktat och är stolta över vad vi gör. Därför är det en stor ära för oss att återigen få detta erkännande av GM. Priset understryker att vi levererar i nivå med våra kunders förväntningar och att vi klarar av att hålla denna höga kvalitetsnivå över tid," säger Yongjoon Hur, vd för SKF Sealing Solutions Korea.

GMs pris Årets leverantör, som startade som ett globalt program 1992, är ett erkännande av GMs leverantörers bidrag till företagets globala produkt- och kvalitetsresultat. Inför utdelningen av priset för Årets leverantör 2011 valde GM ut 82 globala leverantörer som representerar GMs syn på det bästa som fordonsindustrin har att erbjuda i fråga om innovativ teknik, oöverträffad kvalitet, enastående stöd i samband med lanseringar, krishantering och konkurrenskraftiga lösningar för hantering av företagets totala kostnader.

Göteborg den 30 maj 2012

(publ.)

PRESS: Rebecca Janzon, Director Press Relations,
tel: 46 31-337 2400, mobile: 46 727-173880, e-mail: rebecca.janzon@skf.com

INVESTOR RELATIONS: Marita Björk, Head of Investor Relations,
tel: 46 31-337 1994, mobile: 46 705-181994, e-mail: marita.bjork@skf.com

SKF är en av världens ledande leverantörer av rullningslager, tätningar, mekatronik, service och smörjsystem. Serviceerbjudandet omfattar tjänster såsom teknisk support, underhållsservice, tillståndsövervakning, tekniska konsulttjänster och utbildning. SKF är representerat i fler än 130 länder och har återförsäljare på cirka 15 000 platser världen över. Försäljningen 2011 uppgick till 66 216 miljoner kronor och antalet anställda var 46 039. www.skf.com.