SKF tilldelas priset Årets leverantör 2013 av General Motors

Göteborg, 04 april 2014: SKF har för fjärde året i rad utsetts till Årets leverantör av General Motors. Priset delades ut onsdagen den 12 mars under den tjugoandra upplagan av ceremonin ” ”Utmärkelse av Årets leverantör”. Det är femte gången som SKF mottar priset.

”Detta prestigefyllda pris är ett resultat av vår höga och jämna kvalitetsnivå. Det är mycket inspirerande att vi uppmärksammas av GM för vårt hårda arbete. Vi har tillsammans utvecklat ett nära samarbete som genererar ett stort kundvärde, säger Tryggve Sthen, President SKF Automotive.

Endast 68 globala leverantörer har fått GMs exklusiva pris Årets leverantör genom förmågan att ständigt överträffa förväntningarna och bidra med stort värde till företaget.

“Leverantörerna har en stor del i GMs framgång med att tillhandahålla attraktiva fordon till kunderna”, säger Grace Lieblein, GM vice president, Global Purchasing och Supply Chain. ”Vinnarna av Årets leverantör har visat prov på sin förmåga att hela tiden överträffa förväntningarna och samtidigt stötta vår företagskultur.”

Mindre än 1 procent av leverantörerna världen över har tilldelats GMs pris Årets leverantör. Vinnarna uppmärksammas för innovativ teknik, oöverträffad kvalitet, krishantering och konkurrenskraftiga lösningar för hantering av företagets totala kostnader.

MEDIA HOTLINE:  tel: 46 31-337 2400

PRESS: Rebecca Janzon, Director, Press Relations,
tel: 46 31-337 3880, mobile: 46 727-173880, e-mail: rebecca.janzon@skf.com

INVESTOR RELATIONS: Marita Björk, Head of Investor Relations,
tel: 46 31-337 1994, mobile: 46 705-181994, e-mail: marita.bjork@skf.com

SKF är en av världens ledande leverantörer av rullningslager, tätningar, mekatronik, service och smörjsystem. Serviceerbjudandet omfattar tjänster såsom teknisk support, underhållsservice, tillståndsövervakning, tekniska konsulttjänster och utbildning. SKF är representerat i fler än 130 länder och har återförsäljare på cirka 15 000 platser världen över. Försäljningen 2013 uppgick till 63 597 miljoner kronor och antalet anställda var 48 401. www.skf.com

Bildtext: Paul DiLisio – SKF Sealing Solutions Director Sales Automotive (i mitten till vänster) och Chaekun Kim – SKF Sealing Solutions Korea Co., Ltd. Executive Director (i mitten till höger) tog emot priset Årets leverantör 2013 från Steve Kiefer – GM Vice President Global Powertrain (längst till vänster) och Kim Brycz – GM Executive Director Global Product Purchasing (längst till höger).