SKF utser Christian Johansson till ny CFO

Göteborg, 14 april 2015: Christian Johansson har utsetts till Senior Vice President och CFO för AB SKF.

Christian Johansson kommer närmast från Gunnebo AB, där han är CFO, och börjar sin nya roll senast oktober 2015. Christian är född 1963 och är civilekonom med en examen från Stockholms universitet. Han har tidigare haft seniora befattningar inom Alfa Laval, ABB och Volvo.

Alrik Danielson, SKFs vd och koncernchef kommenterar: ”Christian har en solid bakgrund inom redovisning, internationell erfarenhet och bred industriell kunskap. Han blir ett starkt tillskott till vår koncernledning.”

För ytterligare information:
Media Hotline:
Press Relations:
Theo Kjellberg, +46 31-337 6576; +46 725-776 576; theo.kjellberg@skf.com
Investor Relations:
Marita Björk, +46 31-337 1994; +46 705-181 994; marita.bjork@skf.com

SKF är en av världens ledande leverantörer av rullningslager, tätningar, mekatronik, service och smörj-system. Serviceerbjudandet omfattar tjänster såsom teknisk support, underhållsservice, tillstånds-övervakning, tekniska konsulttjänster och utbildning. SKF är representerat i fler än 130 länder och har återförsäljare på cirka 15 000 platser världen över. Försäljningen 2014 uppgick till 70 975 miljoner kronor och antalet anställda var 48 593. www.skf.com

™ BeyondZero är ett varumärke som ägs av SKF-koncernen.