Ledande befattningshavare och huvudägare köper aktier i SkiStar

Ledande befattningshavare och huvudägare köper aktier i SkiStar En av de större ägarna i SkiStar AB (publ), Bure Equity AB (publ), har idag avyttrat 934.600 B-aktier. Aktierna har förvärvats av bl a Investment AB Öresund, Jonas Wahlström samt Mats Paulsson och Erik Paulsson med familjer, med 116.500 aktier vardera. Därutöver har SkiStars företagsledning förvärvat 400.000 aktier. Huvudägarna har samtidigt ställt ut säljoptioner till företagsledningen på 300.000 aktier som ger en rättighet att om tre år avyttra aktierna till kurs 73:- SEK per aktie. SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O- lista, äger och driver skidanläggningar i Sälen, Åre, Vemdalen och Hemsedal. För ytterligare information kontakta: Thorvald Sverdrup, verkställande direktör Tel +46-280-880 80 Magnus Sjöholm, koncernekonomichef Tel +46-280-880 90 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT00970/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT00970/bit0003.pdf