SkiStar förvärvar Årevisionen

SkiStar förvärvar Årevisionen · SkiStar förvärvar TV-bolaget Årevisionen AB · Fortsatt hög bokningsingång · SkiStar belönat för kompetensarbete SkiStar har för 1,4 MSEK förvärvat det lokala TV-bolaget i Åre - Årevisionen AB - och avser att slå ihop bolaget med TV-Sälen. Genom förvärvet och sammanslag-ningen skapar SkiStar ett koncerngemensamt mediabolag för reklamförsäljning, gästinformation via lokal-TV- sändningar, text-TV samt Web-TV. Efterfrågan på skidresor till SkiStars alpindestinationer Sälen, Åre, Vemdalen och Hemsedal är fortsatt mycket god och bokningsläget är fortfarande 16% bättre än vid motsvarande tidpunkt föregående år räknat i volym. Beläggningen under förra vintersäsongen jul 2000 - 1 maj 2001 uppgick till i genomsnitt 85 procent. SkiStar har under ett antal år drivit kompetensutvecklingsprojekt inom koncernen som syftat till att öka personalens kunnande, engagemang och motivation och där-med ökad gästupplevelse. Ett synligt bevis på att arbetet varit framgångsrikt är att SkiStar nyligen tilldelades en silvermedalj vid kompetensmässan som arrangerades av tidningen PMkompetens, IFL och Kompetensgruppen för tredje året i följd. SkiStar är det första företaget inom servicebranschen som nått en topplacering vid utnämningen av årets kompetensföretag. "Vi ser ett fortsatt starkt intresse för resor till våra alpindestinationer, vilket är glädjande. Vi arbetar fortlöpande med att öka gästupplevelsen och får nu möjlighet att visa ännu fler gäster att SkiStars destinationer ger en härlig alpinupplevelse, oavsett om det är i Sverige eller Norge. Vi tror att kompetenta medarbetare ytter-ligare lyfter gästens upplevelse och vi är därför mycket glada över det erkännande vi fått", säger SkiStars VD Thorvald Sverdrup i en kommentar. För ytterligare information kontakta: Thorvald Sverdrup, verkställande direktör Tel +46-280-880 80 Magnus Sjöholm, koncernekonomichef Tel +46-280-880 90 SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Stockholmsbörsens O- lista, äger och driver skidanläggningar i Sälen, Åre, Vemdalen och Hemsedal. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00170/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/12/04/20011204BIT00170/bit0001.pdf