SKODA ”Vision C” – en ny designstudie visas i Genéve

Här är första bilden på SKODAs nya designstudie – ”Vision C”. Bilen, en femdörrars coupé, kommer att visas på Bilsalongen i Genéve i början av mars och skvallrar om nästa steg i bilmärkets designspråk.

SKODA lanserade under 2013 åtta nya modeller och gjorde sitt näst bästa försäljningsresultat någonsin (920 800 bilar). 2014 rivstartas med full tillgång på ett brett modellutbud på samtliga 90 marknader och fortsatt offensiva och ljusa framtidsplaner. Som ett led i detta presenterar SKODA på bilsalongen i Genéve i mars en spektakulär designstudie kallad ”Vision C”. Bilen som visas där ger signaler om hur nästa steg i utvecklingen av det nya designspråk som presenterades för två sedan kommer att se ut.

En studie som ligger till grund för en ny era i SKODAs historia med ett nytt och breddat modellutbud. En era där designen får en mer framträdande roll och visar varumärkets emotionella vitalitet och kraft. Designspråket hos den dynamiska och eleganta femdörrars-coupén blir ledande i varumärkets kommande evolutionära steg. SKODAs design blir mer uttrycksfull, dynamisk och emotionell samtidigt som bilen visar på möjligheten till innovativa karosskoncept.

SKODA sålde sammanlagt 920 800 bilar under 2013. Företaget tillverkar för närvarande sina bilar i Tjeckien, Ukraina, Kazakstan, Ryssland, Bosnien-Hercegovina, Indien och Kina. Totalt har Skoda Auto över 25 500 anställda och finns representerade på över 100 marknader.