Skoda Sverige sluter avtal med Svenska Ishockeyförbundet

Skoda Sverige fortsätter sin satsning inom svensk ishockey. I dagarna har Skoda Sverige träffat ett avtal med Svenska Ishockeyförbundet, som löper över två år med en intensiv start inför ett kommande OS och VM i början av nästa år.

Skoda Sverige och Svenska Ishockeyförbundet har kommit överrens om ett avtal som löper under två år med option på vidare samarbete vid avtalets slut. Under nästkommande år kommer Skoda att synas i samband med Tre Kronors matcher under VM-turneringarna samt Euro Hockey Tour, med turneringar som Czech Hockeygames, Karjala Tournament, Channel One Cup samt LG Hockey Games. Utöver nämnda turneringar finns Skoda även med vid Tre Kronors alla träningsmatcher samt i samband med den en legendariska ungdomsturneringen TV-Pucken. Sponsoravtalet kommer att integreras i Skodas marknadskommunikation och förstärker Skodas koppling till ishockey i framtiden. I linje med överenskommelsen kommer Svenska Ishockeyförbundet från och med början av nästa år att köra Skoda. – I Sverige är folk hockeytokiga och intresset för sporten i Sverige är enormt. Tillsammans med Skoda Autos satsning på ishockey-VM och nu Skoda Sveriges samarbete med Svenska Ishockeyförbundet ger det oss en bra plattform att bygga vidare på säger, Henrik Svensson sponsringsansvarig på Skoda Sverige. Svenska Ishockeyförbundet välkomnar Skoda Sverige som samarbetspartner och ser företagets satsning på Tre Kronor och framför allt engagemanget i TV-Pucken som värdefullt. − Det är mycket intressant för oss att inleda ett samarbete med Skoda. Företaget är redan idag ett positivt varumärke, som är starkt förknippat med ishockey. Därför känns det här som ett klockrent upplägg för oss, säger Jörgen Lindgren, Svenska Ishockeyförbundets generalsekreterare. Internationellt är kopplingen mellan Skoda och ishockey mycket stark. För sjuttonde året i rad är Skoda Auto huvudsponsor av ishockey-VM, som 2010 går av stapeln i Tyskland. Sponsorskapet har till och med givit en plats i Guinness Rekordbok. Inget annat företag har under en så lång tidsperiod sponsrat ett större världsmästerskap. En koppling som nu tack vare det nya avtalet understryker och förstärker Skoda Sveriges satsning på ishockey. – Jag upplever samarbetet som både inspirerande och spännande och jag är övertygad om att vi kommer hitta flera kreativa samarbeten under avtalsperioden. Vi har en intressant ishockeyperiod framför oss med kommande OS och VM. Helt klart kommer det att pratas hockey i var mans stuga den här och kommande vintrar, säger Rainer Jonsson, märkeschef Skoda Sverige. Idag är Skoda Sverige involverade i ett antal svenska ishockeyklubbar och tillsammans med lokal återförsäljare samarbetar Skoda med Djurgården IF, Skellefteå AIK samt Södertälje SK.