Kaoseum - unik studenttävling på IKEA

Kaoseum - unik studenttävling på IKEA Tusen galna idéer. Individuella viljor och mentala krockar. Fem studenter i varje lag med så stor variation av kompetenser som möjligt. Kamp mot klockan. 48 timmar senare ett simulerat företag och en färdig produktidé där trä eller träfiber ingår. Detta är studenttävlingen Kaoseum, som arrangeras av Skogsindustrierna och Sveriges Skogsvårdsförbund. Fredag till söndag den 2-4 mars genomförs det första Kaoseum på IKEA of Sweden i Älmhult. I tävlingen deltar studenter från olika utbildningar och olika delar av landet t ex ingenjörer, ekonomer, beteendevetare, arkitekter, skogsvetare och designers. - Med Kaoseum vill vi att studenter från olika utbildningar skall få träffas i en kreativ och gränsöverskridande miljö. Tävlingsuppgiften är att tillsammans ta fram en ny produkt med utgångspunkt från trä eller träfiber. Vi hoppas att Kaoseum ska ge studenterna på olika utbildningar en ökad insikt om vilka spännande möjligheter det finns i och kring skogsindustrierna, säger projektledare Åsa Genfors. Under våren 2001 kommer tre upplagor av Kaoseum att genomföras hos olika värdföretag. Tävlingsbidragen bedöms sedan av en jury under ledning av ståthållare Björn Sprängare. Det första Kaoseum går av stapeln på IKEA of Sweden nu på fredag. - För ett växande företag som IKEA är det viktigt att hela tiden attrahera den främsta kompetensen. Eftersom trä dessutom är IKEAs viktigaste material ger Kaoseum en utmärkt möjlighet att komma i kontakt med studenterna, säger Jan Isaksson, chef för IKEAs material- och teknikutveckling. För ytterligare information: besök www.kaoseum.com eller kontakta Erik Palmqvist, projektmedarbetare, tel 070-657 06 62, e-post: stigfinnare@hotmail.com alt Åsa Genfors, projektledare, Skogsindustrierna, tel 023-580 80 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/28/20010228BIT00770/bit0002.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/28/20010228BIT00770/bit0002.pdf