Folket har sagt sitt - vinnarna är… VeckoRevyn presenterar vinnarna av 2011 års Blog Awards

För fjärde året i rad kan nu VeckoRevyn presentera vinnarna i Sveriges största bloggpris; Blog Awards 2011. Inför årets utdelning har VeckoRevyn breddat priserna med sex nya kategorier; Årets bloggraket, Årets trendigaste blogg, Årets teknikblogg (by HP), Årets kulturblogg, Årets internationella blogg samt Årets elitblogg. Under en månads tid har svenska folket fått rösta fram sin bloggfavorit och över 50 000 röster har kommit in. Resultatet blev som följer:

Vinnarna i Blog Awards 2011

Årets bloggraket: Angelica Blick - http://nyheter24.se/modette/angelicablick/

Kriterier: En blogg som i rekordfart vuxit och blivit en ny stjärna på blogghimlen. Med ”ny” innebär att bloggen antingen är startad det senaste året, eller – om den funnits, men inte varit uppmärksammad tidigare – blivit uppmärksammad/”upptäckt” under det senaste året.

Årets trendigaste blogg: Andreas Wijk - http://kanal5.se/andreaswijk

Kriterier : En bloggare som utmärkt sig för sin fingertoppskänsla för trender inom mode, inredning, design eller skönhet.

Guldpennan: Cimon Lundberg - http://www.improveme.se/cimon

Kriterier: En blogg som utmärker sig i sitt säregna/intelligenta/vackra/målande/humoristiska eller på annat sätt intressanta språkbruk. Här premieras välskrivna blogginlägg, där skrivkonstens kvalitet går före uppdateringskvantitet.

Årets blogginspiratör: Isabella Löwengrip - http://blondinbella.se/

Kriterier : En blogg som inspirerar sina läsare och som kontinuerligt uppmuntrar sina läsare i deras vardag, själsligt och/eller fysiskt.

Årets teknikblogg (by HP): Lilla Gumman - http://www.lillagumman.se/

Kriterier: En bloggare som bevakar och har full koll på pryl- och teknikvärlden. Bloggen ska genomsyras av ett genuint intresse för teknik och ju nördigare, desto bättre.

Årets kulturblogg: Carolina Gynning - http://gynning.net/

Kriterier : En blogg med känsla för det kulturella. Det kan vara allt ifrån levnads- till populärkultur, inget är för högt eller lågt i den här kategorin.

Årets bloggprovokatör: Katrin Zytomierska - http://www.finest.se/katrin

Kriterier: En bloggare som har en egen attityd, sticker ut från mängden och som inte är rädd för att provocera.

Årets internationella blogg: Sara Montazami - http://blogg.veckorevyn.com/saramontazami/

Kriterier : En nordisk blogg som vuxit sig stor i hemlandet och som uppmärksammats och fått läsare även i Sverige.

Årets elitblogg: Kenza Zouiten - http://kenzas.se/

Kriterier: (Över 300 000 unika besökare/vecka) För att förtjäna en plats bland elitbloggarna krävs det att du har gjort mer än att blogga - Du ska även ha gjort dig ett stort namn i kändis-Sverige!

Årets Blogstar: Amanda Astor - http://amandaastor.devote.se/

Kriterier : En ännu ”oupptäckt” bloggare som har potential att bli morgondagens nästa starbloggare. Vinnaren får ett bloggkontrakt med VeckoRevyn.com.

Bifogad bild: Amanda Astor, Åsa Wallenrud (Lilla Gumman), Cimon Lundberg, Sara Montazami, Andreas Wijk, Angelica Blick

För mer information kontakta:

Jessica Karlsson, Skugge&co – jessica.karlsson@skuggeco.se mob: 070 352 41 20
Linda Skugge, Skugge&co – linda@skuggeco.se mob: 073 380 75 33

För information om kategorier kontakta:

Linnea Isaksson, VeckoRevyn – linnea.isaksson@veckorevyn.com mob: 076 535 68 11