Pafs bloggkamp i beachvolley avgjord!

Paf Beach Party i Miami väntar för vinnarduon Patrik Hedlund från Café.se samt Andreas Backström.

Jag är oerhört glad, men förvånad! Efter Paf Opens suveräna festligheter igår med poolparty och vilt festande visste jag inte ens om jag skulle kunna genomföra matcherna. Nu ska vi sätta oss med ett stort leende, titta på beachvolleyboll i världsklass – toppat med ett stort glas champagne! säger Patrik Hedlund, groomingredaktör på Café.se med bloggen grooming.cafe.se.

Vinnarduon hade taktiken klar från start – ”Kriga och håll det enkelt, det var vår strategi, vilket visade sig ta oss ända till Miami!”, fyller Andreas Backström i.

Paf Open ordnas i år för fjärde året och bjuder både på beachvolleyboll i världsklass med de största namnen i sporten på plats samt ett stort evenemangsområde med flertalet happenings och beachfester. Initiativet till bloggkampen står titelsponsorn Paf bakom. Simon Dahl, före detta professionell beachvolleybollspelare och numera sportchef för Paf Open uttalar sig.

Vi vill lyfta fram sporten och få fler att uppmärksamma både evenemanget Paf Open och sporten i sig och kände att bloggare var en bra kanal för detta. Stort grattis till Cafékillarna – de kommer få en fantastisk upplevelse på Paf Beach Party i Miami.

Kort om Paf Open

Paf Open är en tävling på den internationella Swatch World Tour för världens bästa beachvolleyspelare på både dam- och herrsidan. Under den tredje veckan i augusti tävlar spelarna om världsrankingpoäng och 380 000 dollar i prispengar mitt centrala Mariehamn. Under 2011 ingår Paf Open i OS-kvalet till London där den 24 bästa lagen i världen får delta. Paf Open arrangeras i år för fjärde gången.

För mer information kontakta:

Jessica Karlsson, Skugge&co – jessica.karlsson@skuggeco.se mob: +46 (0)70 352 41 20
Linda Skugge, Skugge&co – linda@skuggeco.se mob:+46 (0)73 380 75 33