Emissionen övertecknad. Sky Ventures tillförs 36 msek

EMISSIONEN ÖVERTECKNAD. SKY VENTURES TILLFÖRS 36 MSEK Emissionen i Sky Ventures under december övertecknades. Emissionen genomfördes i samarbete med Nordiska Fondkommission. Sky affärsidé är att med egna idéer, partnerskap med entreprenörer och företag, samt licenser från företag i USA, skapa ledande europeiska företag för försäljning av varor och tjänster via Internet. Strategin är bland annat att kominera europeiska mediaföretags reklaminsatser med investerares kapital för att skapa extremt snabb tillväxt för företagen som introduceras. Samtidigt görs en ständig rationalisering av utvecklingsarbetet för att få den snabbaste lanseringstiden från idé till "butiksöppning", "time-to-market", för varje företag i respektive segment. För ytterligare information, kontakta: Patrik Lindehag 070-267 93 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/07/20000107BIT00130/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/07/20000107BIT00130/bit0002.pdf