Skyways lär passagerare internetbokning med hjälp av lågpris

Skyways lär passagerare internetbokning med hjälp av lågpris Skyways erbjuder sina passagerare på sträckorna mellan Borlänge-Arlanda, Linköping-Arlanda och Örebro-Arlanda att flyga tur och retur för 800 kr. Kravet är att boka biljetten på internet. Skyways ser satsningen på lågpris som en investering i att lära passagerarna att boka flygbiljetter på internet. Sedan några veckor har systemet med mycket stor framgång testats på sträckan Visby-Stockholm och även här gäller erbjudandet till den siste april. - Detta är för oss en unik investering i att lära våra passagerare att boka sina biljetter på internet, säger Skyways marknadschef Sören Roos. Det är tids- och kostnadsbesparande för passagerarna och för oss. Idén är att underlätta för våra passagerare och satsa på ett bokningssystem som kommer att öka i framtiden. Skyways har avsatt ett betydande antal biljetter på varje avgång för detta pris och väntar rusning. En testperiod har redan genomförts mellan Visby och Stockholm. Den har slagit mycket väl ut. Efter 5 dagar hade flygbolaget erhållit 2.400 passagerarbokningar över internet. Skyways har 35 avgångar per vecka från Borlänge till Arlanda, 26 avgångar från Linköping och 27 avgångar från Örebro. Skywaysgruppen är ett av Sveriges snabbast växande företag och flyger på 48 linjer, varav åtta utrikes. Skyways Holding AB är moderbolaget i Skywaysgruppen, som består av flygbolagen Skyways Express och Skyways Regional och Skyways Enterprise AB. Dessutom ingår Skyways Aviation Ltd i England. Gruppen opererar totalt 46 flygplan. Antalet anställda är 1.000. Antalet passagerare under 2000 var cirka 1,3 miljoner. För mer information kontakta: www.skyways.se Marknadschef Sören Roos på Skyways, tel 08-595 135 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/02/27/20010227BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/02/27/20010227BIT00180/bit0002.pdf