Skyways tillbaka på Halmstad-Arlanda

Skyways tillbaka på Halmstad-Arlanda Skyways planerar att öppna trafik mellan Halmstad och Arlanda från den 29 november. Flygbolaget räknar då med att kunna erbjuda passagerarna tre rundturer per vardag med flygbolagets Fokker 50. - Med anledning av att Braathens lämnar denna linje med kort varsel kommer vi göra allt för att på kortast möjliga tid inleda flygningar på linjen. Trafik till Arlanda är viktig för bland annat de Halmstadsresenärer som sedan ska flyga vidare, säger Skyways koncernchef Jan Palmér. - Vi räknar med att kunna sätta in Fokker 50 för 50 passagerare på linjen. Det är ett bekvämt tvåmotorigt turbopropflygplan, som idag används på många linjer i Skandinavien, fortsätter Jan Palmér. Skyways kommer inledningsvis att flyga tre gånger om dagen måndag till fredag och kommer också att bedriva trafik lördag och söndag. Skyways Holding AB är moderbolag i Fokker 50 är tyst, rymligt och Skyways-gruppen, som består av har tryckkabin flygbolagen Skyways AB, Highland Marschfart 500 Air AB, Airborne of Sweden AB, Air km/tim Express AB samt Skyways Aviation Max höjd 7.500 m Ltd i England. Max flygtid 6,5 timmar Flygplansflottan består av elva Antal passag. 50 Saab 340, tolv Fokker 50 och fyra Max vikt 20,7 ton Embraer 145. Dotterbolagen Highland Besättning 2 Air, Airborne och Air Express piloter och 2 flyger med tre Dornier 228, nio värdinnor Jetstream 32, två Beech 1900 och en Motorer 2 st Beech 200. Pratt&Whitney 2500 SHP Nedladdningsbar bild på Fokker 50 finns Skyways hemsida: www.skyways.se För mer information kontakta: Skyways Holdings koncernchef Jan Palmér 08-595 135 10 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/09/19991109BIT00530/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/09/19991109BIT00530/bit0002.pdf