Sleepo återbetalar lån till styrelseordförande

Sleepo meddelar idag att bolaget har återbetalat lånet om 1 Mkr till styrelseordförande Gunnar Lind. Lånet upptogs den 7 juni 2017 med villkoret om en marknadsmässig ränta till 6%. I och med återbetalningen har bolaget inga räntebärande skulder.

Denna information är sådan information som Sleepo AB är skyldiga att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 27 februari 2018.

Sleepo är en av Sveriges ledande e-handelsbutiker för möbler och heminredning. Sleepos mobilanpassade hemsida erbjuder kunder en förstklassig shopping-upplevelse med ett brett och kurerat sortiment från lokala, internationella och private label varumärken. Sleepo erbjuder sitt sortiment till ett konkurrenskraftigt kunderbjudande som inkluderar fri frakt, fri retur och öppet köp. Bolaget är sedan 2016-01-15 noterat på Aktietorget.