Sleepo förstärker organisationen med nya nyckelpersoner.

Sleepo meddelade idag förstärkningar i organisationen med rekryteringar inom inköp, logistik och marknad.

Investeringar i organisationen är en uttalad del i Sleepos tillväxtstrategi. Det är inom områden logistik, inköp, marknadsföring och försäljning som Sleepo nu förstärker sin organisation med tre nyckelpersoner.

Björn-Erik Sundström har utnämnts till logistikchef i Sleepo och tillträder rollen i maj 2016. Björn-Erik Sundström kommer närmast från tjänsten som Varuförsörjningschef på Apoteket Hjärtat AB och där han också ingick i ledningsgruppen.

- Vi är mycket glada över att tillkännage rekryteringen av Björn-Erik Sundström som logistikchef på Sleepo. Med vårt växande produktutbud och breddning i sortiment, ställer det kontinuerliga krav på förbättringar inom logistiken och där dagens konsument förväntar sig ännu mer flexibla och bekväma leveransmöjligheter. Med Björn-Erik Sundströms breda erfarenhet och kompetens är vi övertygade om att han kommer att vara till stor nytta i att driva denna utveckling framåt, säger Philip Nickolsten, VD Sleepo.

Elin Harringer har utnämnts till Kategoriansvarig i Sleepo och tillträder tjänsten i april 2016. Elin Harringer kommer närmast från tjänsten som Online Inköpare på HM. Elin kommer ingå i Sleepos inköpsavdelning där hon tar en ledande roll i att driva utvecklingen och försäljningen av Sleepos växande produktsortiment.

Emelie Ockenström Norberg har utnämnts till E-commerce Manager i Sleepo och tillträder rollen i juni 2016. Emelie kommer att ta ett övergripande ansvar för Sleepos onlinemarknadsföring och försäljning. Emelie Ockenström Norberg kommer närmast från iProspect där hon arbetet som konsult inom digital marknadsföring.

- Vi är mycket glada att tillkännage rekryteringarna av Elin och Emelie. Båda personerna kommer att understödja och accelerera de tillväxtorienterade satsningar som vi gör inom sortiment och marknad och vi är övertygande om att deras kunskaper och erfarenheter kommer att bli viktiga tillskott för bolaget, säger Philip Nickolsten, VD Sleepo.

För ytterligare information, kontakta:

Philip Nickolsten, VD Sleepo AB

070-543 53 60 alternativt philip@sleepo.se

Om Sleepo
Sleepo AB (publ) är ett e-handelsbolag som säljer möbler och heminredning på nätet. Bolaget grundades under 2011 och hade sin första handelsdag på nätet 1 nov 2011. Sleepo säljer över 10 000 produkter från 80 olika varumärken representerande i mer än 70 olika produktkategorier. Bolaget har sedan starten haft ett attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, öppet köp samt prisgaranti.

För mer information www.sleepo.se

Bolagets aktie är listad på marknadsplatsen Aktietorget.