Sleepo gör rekordmånad i november med en Black Friday som ökade med 159%

Förväntningarna var enorma inför årets Black Friday, en av årets viktigaste handelsperioder, och som  Sleepo planerat för sedan en lång tid tillbaka. Förväntningarna och förberedelserna gick inte förgäves –  under Sleepos Black Friday erbjudande som varade mellan onsdagen och söndagen 22–26 november  ökade orderantalet med 159% jämfört med motsvarande period föregående år och försäljningen under  samma period ökade med 138%.

Även antalet besökare växte kraftigt under perioden och ökade med 47% jämfört med motsvarande  period föregående år.

De insatser och investeringar som gjorts i hemsidan och sortimentet blev tydligt märkbara under Black  Friday där Sleepos konverteringsgrad, antalet besökare som omvandlas till betalande kunder, ökade  med hela 68% jämfört med motsvarande period under föregående år.

Black Friday satte utan tvivel sin prägel på november månad som blev en rekordmånad för Sleepo med  en försäljning som uppgick till 9,6 Mkr, vilket är Sleepos bästa månad hittills sett till försäljning.

”Trots ett enormt mediabrus under Black Friday och en stor konkurrens om kundernas uppmärksamhet  lyckades Sleepo attrahera kunder i en imponerande omfattning, vilket vi är mycket stolta över. Med  Black Friday inleddes även julhandeln och det är tydligt att e-handeln snabbt vinner mark gentemot de  fysiska butikerna där allt fler väljer att handla enkelt och bekvämt på nätet istället för att trängas i  butikerna”, säger Philip Nickolsten VD för Sleepo.

Denna information är sådan information som Sleepo AB är skyldiga att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen  lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 7 december 2017.

Sleepo är en av Sveriges ledande e-handelsbutiker för möbler och heminredning. Sleepos mobilanpassade hemsida erbjuder kunder en förstklassig shopping-upplevelse med ett brett och kurerat sortiment från lokala, internationella och private label varumärken. Sleepo erbjuder sitt sortiment till ett konkurrenskraftigt kunderbjudande som inkluderar fri frakt, fri retur och öppet köp. Bolaget är sedan 2016-01-15 noterat på Aktietorget.

Om oss

Sleepos affärsidé är att sälja möbler och heminredning på nätet till attraktiva kundvillkor såsom fri frakt, fri retur, öppet köp och prisgaranti.