Sleepo rekryterar Retail Director från Svenskt Tenn

Ledningen för Sleepo har tillsatt Anna Jansson till rollen som Customer Experience Manager på Sleepo och där uppdraget består av att ansvara, vårda och vidareutveckla relationen till företagets kunder.

Anna Jansson kommer närmast från Svenskt Tenn och där hon under de senaste 10 åren har innehaft rollen som Retail Director och innan dess butikschef.

Sleepo lägger ett mycket stort fokus på kundupplevelsen och har som mål att erbjuda marknadens bästa kundupplevelse inom möbler och heminredning på nätet.

”Med Anna på plats är jag övertygad att vi kommer ta ytterligare stora steg till att erbjuda marknadens vassaste kundupplevelse inom möbler och heminredning på nätet”, säger VD Philip Nickolsten.

Sleepo är en av Sveriges ledande e-handelsbutiker för möbler och heminredning. Sleepos mobilanpassade hemsida erbjuder kunder en förstklassig shopping-upplevelse med ett brett och kurerat sortiment från lokala, internationella och private label varumärken. Sleepo erbjuder sitt sortiment till ett konkurrenskraftigt kunderbjudande som inkluderar fri frakt, fri retur och öppet köp. Bolaget är sedan 2016-01-15 noterat på Aktietorget.