Stärker sin it-plattform med Vaimo

TorsdagEN 28 APRIL 2016 09:00 CET

Sleepo stärker sin it-plattform genom att inleda samarbete med e-handelskonsulterna Vaimo.

Investeringar i it är en uttalad del i Sleepos tillväxtstrategi. Det är inom it-området Sleepo nu stärker sin plattform genom samarbetet med Vaimo. Vaimo tar ett helhetsansvar för driften och vidareutvecklingen av Sleepos e-handelsbutik.

- Våra kunder ställer allt högre krav på oss, inte bara på tillgänglighet dygnet runt, utan även på snabbhet, användarvänlighet och en tilltalande och intuitiv design. Därför är vi mycket glada att tillkännage att vi har inlett samarbete med Vaimo som är en av de ledande leverantörerna av e-handelslösningar. Genom samarbetet kommer Sleepo att ta nästa stegen i att erbjuda en marknadsledande upplevelse för att handla möbler och heminredning på nätet, säger Philip Nickolsten, VD Sleepo.

- Vaimo är mycket glada över samarbetet med Sleepo. Det ligger helt i linje med vår strategi att arbeta med varumärken som har en långsiktig strategi för kontinuerlig tillväxt genom e-handel. Vi bedömer att Sleepo ligger i framkant inom sin bransch, och har alla förutsättningar att fortsätta ta marknadsandelar genom att växa den digitala affären, säger Markus Åberg, CSO / Försäljningschef, Vaimo.

För ytterligare information, kontakta:

Philip Nickolsten, VD Sleepo AB

070-543 53 60 alternativt philip@sleepo.se

Om Sleepo
Sleepo AB (publ) är ett e-handelsbolag som säljer möbler och heminredning på nätet. Bolaget grundades under 2011 och hade sin första handelsdag på nätet 1 nov 2011. Sleepo säljer över 10 000 produkter från 80 olika varumärken representerande i mer än 70 olika produktkategorier. Bolaget har sedan starten haft ett attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, öppet köp samt prisgaranti.

För mer information www.sleepo.se

Bolagets aktie är listad på marknadsplatsen Aktietorget.