VD-presentation av Sleepo vid Aktiespararnas Aktiedag i Göteborg

Sleepos VD, Philip Nickolsten, presenterade bolaget vid Aktiespararnas Aktiedag i Göteborg den 23 november 2015. Presentationen följdes av en moderatorledd frågestund.

Aktiespararna har publicerat en film från presentationen som nås på följande länk: http://www.aktiespararna.se/aktiviteter/Evenemang-2015/Websandning/Sal-E2/

Publik emission och notering på AktieTorget
Sleepo genomför just nu en publik spridningsemission i samband med notering på AktieTorget. Emissionen uppgår till cirka åtta miljoner kronor och är säkerställd till 60 procent genom garantiåtaganden. Sista teckningsdag i emissionen är den 14 december och första handelsdag är beräknad till den 25 januari 2015. Läs mer om emissionen på http://www.sleepo.se/ir .

Träffa Sleepos ledning under emissionsperioden
Bolaget genomför ett flertal presentationer under emissionsperioden. Dessa tillfällen är kostnadsfria för besökare, men föranmälan krävs i de flesta fall. Följande presentationstillfällen är planerade:

24 nov | Huddinge
Plats och tid: Huddinge Folkets Hus, kl. 19:50
Arrangör: Aktiespararna Huddinge
Anmälan: Via webformulär på http://www.aktiespararna.se/sajt/kontakt/lokalavdelningar/lok/aktiespararna/Huddinge/Lokala-aktiviteter/aktietraff21/

30 nov | Malmö
Plats och tid: Malmö Börshus, Skeppsbron 2, Malmö, kl. 19:00
Arrangör: Herslow & Partners
Anmälan: Via mail till inbjudan@herslowpartners.se

2 dec | Göteborg
Plats och tid: Radisson Blu Scandinavia, Södra Hamngatan 59-65, Göteborg, kl. 18:30
Arrangör: InWest Corporate Finance
Anmälan: via mail till anmalan@inwestcorp.se

7 dec | Stockholm
Plats och tid: Hotel Birger Jarl, Birger Jarlsgatan 61A, Stockholm, kl. 15:10 i sal 1
Arrangör: Aktiespararna
Anmälan: Via webformulär på http://www.aktiespararna.se/sthlm

Philip Nickolsten
VD, Sleepo AB (publ)
E-post: philip@sleepo.se

Om bolaget

Sleepo är ett e-handelsbolag som säljer möbler och heminredning på nätet med ett uttalat fokus på att hålla marknadens bästa och bredaste sortiment. Bolaget grundades 2011 och den första handelsdagen var i november samma år. Bolaget har vuxit snabbt och erbjuder idag över 10 000 produkter fördelat över 80 varumärken kombinerat med bolagets egna varumärken. Idag har Sleepo cirka 70 olika produktkategorier inom möbler och heminredning, och sortimentet växer kontinuerligt.

Om oss

Sleepos affärsidé är att sälja möbler och heminredning på nätet till attraktiva kundvillkor såsom fri frakt, fri retur, öppet köp och prisgaranti.