Smarteq får order värd 10 miljoner kronor på Handsfree Lite

Smarteq får order värd 10 miljoner kronor på Handsfree Lite Smarteq får stororder på Handsfree Lite från den österrikiska distributören Happl. Orderns värde är ca 10 miljoner kronor. Smarteq kommer i slutet av maj delta i en landsomfattande kampanj i Österrike med produkten Handsfree Lite. Den 1 juli 1999 inför Österrike en ny lagreglering. Den nya lagen förbjuder användande av mobiltelefon utan handsfree i samband med bilkörning. I samband med lagregleringen kommer Smarteq delta i en landsomfattande försäljnings-kampanj. Försäljningskampanjen är ett trepartssamarbete där Smarteq levererar handsfree produkter och Happl sköter logistiken till ett tusental försäljningsställen. Marknadsföring sker av den österrikiska teleoperatöreren Mobilcom. Mobilcom erbjuder alla nya kunder en värdecheck som berättigar abonnenten ett köp av en Smarteq Handsfree Lite. För Smarteq är ordern viktig dels pågrund av sin storlek och dels som referens inför förhandlingar rörande samarbete tillsammans med andra europeiska teleoperatörer. Smarteq utvecklar och marknadsför kringprodukter för mobilkommunikation. Bolaget marknadsför de båda Handsfree modellerna Lite och Pro. Produkterna säljs till telekomdistributörer, teleoperatörer och OEM-tillverkare och ca 95 procent av bolagets försäljning är på export. För mer information, vänligen kontakta Smarteq AB VD Jonas Svensson Tel 08-445 36 80 Smarteq AB, Grahamsvägen 15, 174 46 Sundbyberg tfn: 08-445 36 80, fax 08-445 36 90 www.smarteq.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/11/19990511BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/11/19990511BIT00340/bit0002.pdf