Fräscha golfskor nu när hösten är här.

Än är det säsong att spela golf i Sverige, men kanske får man räkna med en lite blötare runda. Regnet duggar tätt och skorna behöver lite extra omtanke efter golfrundan. Det är Varbergsföretaget SmellWell som står bakom den smarta innovationen som kan vara räddningen för golfskorna. En lättanvänd och snygg produkt som effektivt absorberar fukt och lukt ur dina golfskor mellan rundorna.

Gissar att många golfare känner igen sig i det där att man efter golfrundan bara ställer undan sin utrustning och glömmer av den tills det är dags för nästa runda. Speciellt nu när det växlar och är lite regnigt ute ena stunden och solen skiner den andra och man blir varmt och svettigt, då behöver golfskorna helt klart extra omtanke när man väl spelat klart. Men ska den där extra omtanken bli av så måste det vara enkelt. Annars är det lätt hänt att det inte blir gjort. Vårt bästa tips för att ta hand om golfskorna är att torka av dom utvändigt med en trasa och att lägga ett par SmellWell i varje sko. SmellWell torkar upp skorna inifrån och håller de fräscha längre.

Produkten är utformad som små färgglada tygpåsar som du lägger i skor eller idrottsutrustning över natten. Innehållet består av naturliga salter och absorbenter som effektivt absorberar fukt och illaluktande partiklar, utan bakteriedödande ämnen. Resultatet är torra och väldoftande skor. Använder du påsarna i väl använda skor kan det ta ett par dagar innan full effekt uppnås.

SmellWell säljs idag i apotek, sko- och sportbutiker.