Ibland krävs det hårdare tag…. nu är äntligen XL här!

Sedan lanseringen av SmellWell 2014 har kunder hört av sig och efterfrågat en större modell till bland annat pjäxor och väskor. Man har använt flera par SmellWell för att bli kvitt lukten som uppstår i dessa större träningsutrustningar. Detta fick företaget att inse att ibland krävs det lite mer. Det var helt enkelt dags att ta fram en ny produkt; SmellWell XL!

SmellWell XL är designad för tuffare miljöer. Den är större än originalet och har högre fuktabsorbationsförmåga. Detta gör den perfekt för större skor som skridskor och snowboardboots, även perfekt att lägga ner i träningsväskan efter ett träningspass. Doften är den samma fräscha som på SmellWell Original.

Orsaken till den dåliga lukten som uppstår beror till huvudsak på fukt. Vid användning av pjäxor vid skidåkning eller i en hockeytrunk samlas mer fukt jämfört när man använder ett par sneakers. Ökad fuktabsorption var därför en given prioritet. SmellWell XL har tre gånger så hög absorberingsförmåga som den ursprungliga produkten. Utformningen av SmellWell XL gjordes i samråd med kunder som efterfrågade en större produkt och efter ett flertal tester beslutades det att göra XL-modellen avlång så att den passar både pjäxor, arbetskängor, boxningshandskar och större väskor.

SmellWell XL kommer i fyra olika mönster som passar både favoritpjäxorna, boxningshandskarna och träningsväskan. Vilken blir din favorit?